Jeffrey's Bay alleen dan anders - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Harmen Duitman - WaarBenJij.nu Jeffrey's Bay alleen dan anders - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Harmen Duitman - WaarBenJij.nu

Jeffrey's Bay alleen dan anders

Door: Harmen Duitman

Blijf op de hoogte en volg Harmen

13 Juli 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Inmiddels hebben jullie een beetje inzicht gekregen in de sloppenwijken van Jeffrey's Bay, maar dat Jeffrey's Bay ook een ander gezicht heeft blijkt vooral deze week in het jaar...

Het altijd rustige plaatsje is veranderd in een groot touristische stad. De straten vol auto's en overal surfdudes. Je moet weten dat JBay barst van de vakantie huisjes en in vakanties en met bijzondere gelegenheden kan het aantal inwoners ver-5-voudigen.

Zo ook deze week, want de Billabong Pro wordt gehouden. Dit is het wereldkampioenschap surfen. Alle Top-surfers en toeristen komen van over de hele wereld naar JBay voor dit grote event. Bij het strand zijn grote tribunes gebouwd en tijdens de wedstrijd zit het strand vol mensen. JBay draait op volle touren en er wordt gesurfd op de een van de beste surfplekken ter wereld.

Dat is nog eens iets anders dan het Holiday program met 160 kids uit de sloppenwijk...

• 13 Juli 2007 - 14:24

Annemieke:

Heej Harmen,
    Wanneer ga jij mee doen met de Billabong Pro??

• 13 Juli 2007 - 21:09

De Terlouwtjes:

He Harmen,

Zag ik jou nou ook in de verte op de plank staan??? Ja op die bbp 3 foto!!!!

• 14 Juli 2007 - 13:55

Dineke:

Ik dacht origineel je te vragen of jij ook mee ging doen met het festijn maar.......annemieke en de terlouwtjes waren me voor!
    Toch maak je nu menig surfdude in nederland jaloers denk ik door daar te zijn en wij daar niet! :)
    Geniet er van!

En je krijgt zeer binnenkort de hollanders op bezoek he?!
    Let me know als ze gearriveerd zijn.... met hagelslag en gekleurde ballonnen! :)

Dien