Kom van dat dak af... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Harmen Duitman - WaarBenJij.nu Kom van dat dak af... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Harmen Duitman - WaarBenJij.nu

Kom van dat dak af...

Door: Harmen Duitman

Blijf op de hoogte en volg Harmen

13 Juli 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Afgelopen maandag was het dan zover. De spanten werden afgeleverd bij de Foster Huisjes. Meteen dezelfde dag werden de spanten geplaatst en ondanks dat de eerste spanten verkeerd om waren gezet zag het er fantastisch uit. De rest van de week is heeft men het dak verder afgewerkt tot aan de dakpannen toe.

Ondertussen worden de gevels verder gemetseld en afgewerkt. Het pleisterwerk, de waterslagen... tja het begint nu echt een plaatje te worden.

Het was ook de laatste week van het Holiday programma. Twee weken is er hard gewerkt door het team. Het was na twee weken best even genoeg. Kinderen blijven kinderen en op een stoel zitten blijft lastig voor hen. Naast dat we wel eens boos moesten worden, was het geweldig om met zoveel kids(160) het programma te doen. We hopen dat ze deze weken nooit vergeten.

• 13 Juli 2007 - 19:14

Geralda:

wow harmen

je maakt het nog mee zeg dat de huisjes praktisch af zijn... Lijkt me echt heel gaaf dit nog mee te maken!! geniet nog even en veel plezier ook als de groepen gaan komen...

hug

ps fam terlouw zijn jullie niet wat laat met jullie reactie?

• 13 Juli 2007 - 21:06

De Terlouwtjes:

Mooi om het resultaat te zien van wat op papier staat. Lijkt me een prachtige ervaring. Je bent vast ook wel moe na zo'n 2de week holiday programma. Maar fijn dat er weer zoveel kinderen van hun Hemelse Vader hebben mogen horen. Daar ga je voor toch?

Groetjes van ons 6jes.

ps. geralda...de eerste....haha

• 14 Juli 2007 - 13:47

Annemieke:

Heej Harmen,
    Ziet er echt mooi uit die huisjes. Leuk om alles zo te kunnen volgen.

Veel succes deze laatse weken.
    Doei Annemieke
    ps groetjes aan Geralda en de Terlouwtjes

• 14 Juli 2007 - 13:59

Dineke:

Hey Harmen!
    Kijk aan, nou jij mag trots zijn op het resultaat! Ipv een legohuisje/autootje heb je nu het échte werk voor elkaar gekregen! ;)
    Prachtig! Fantastisch!

Maar wat die kids betreft.....ik ben met 30 groep 8ers al op aan het einde van de dag..............diep respect dus voor je en logisch dat je nu moe bent!
    Uitrusten aan het strand bij de surfdudes dan maar?

• 15 Juli 2007 - 11:12

Lisanne:

Hej Harmen,

Het ziet er echt super gaaf uit man. Geweldig!!! Hoe lang blijf je nu nog? Ik ga over ongeveer ander halve week weg en dan ga ik die richting op. Het lijkt me echt super.

Spreek je,
    Lisanne

• 16 Juli 2007 - 13:25

Bas:

Hoi Harmen,
    Geweldig om dit alles te zien en te volgen,
    de vooruitgang met de huisjes en het holiday programma. Wat geweldig om dit alles mee te maken,bagage voor later kerel.
    gegroet en sterkte toegewenst.