Holiday Program - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Harmen Duitman - WaarBenJij.nu Holiday Program - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Harmen Duitman - WaarBenJij.nu

Holiday Program

Door: Harmen Duitman

Blijf op de hoogte en volg Harmen

06 Juli 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Deze en volgende week is er school vakantie. Dit houdt in dat er bij Victory 4 All alles behalve vakantie is. Deze twee weken draait het kinderwerk op volle touren en hebben we elke ochtend een vakantie programma. Elke ochtend kwamen er rond de 160 kinderen in het gebouw. We gingen zingen en dansen, spelletjes doen, bijbelverhaal vertellen, boterhammen uitdelen, een werkje maken... kortom een ochtend met veel lol en een diepe boodschap.

Deze week hebben we behandeld wat zonde is, hoe de zonde in de wereld is gekomen, dat Jezus de oplossing is en voor ons gestorven is, dat Hij weer opgestaan is en dat Hij ons wilt vergeven.

Een bijzonder moment was toen alle kinderen op briefjes konden schrijven welke zonden ze wilden belijden en deze briefjes onder het kruis konden brengen. Iedereen schreef iets persoonlijks op.

Ik heb ook meegedaan in de toneelstukjes en daarin speelden we zonder woorden, maar met bijpassende achtergrond muziek. Ik mocht de bijzondere rol van Jezus vertolken. In de stukjes lieten we Jezus ook kruisigen en dit maakte veel indruk op de kinderen.

Een geweldige week met veel plezier en kinderen. En nu weekend zodat we volgende week weer een knallende week kunnen hebben met ze.

• 06 Juli 2007 - 19:29

De Terlouwtjes:

Ha die Harmen,
    Wat een talenten heb jij zeg..Mooi om via drama en beeld te mogen laten zien aan de kinderen dat Jezus ook voor hen aan het kruis is gegaan...Prachtig om de foto's te zien, alsof we nog in JB zijn.

Wat ben jij,samen met de anderen, gezegend dat je zo mag werken in Gods Koningkrijk!!!

Heel veel zegen toegewenst in de komende week.

Groetjes weer van ons uit Ammers

• 07 Juli 2007 - 10:33

Ria D H:

Hoi Harmen,

Bijzonder om te lezen en te zien wat je allemaal meemaakt. Nederland is zo klein, besef je dan weer en Gods koninkrijk is zo veel groter. Ik lees je weblog regelmatig. Het werd tijd, voordat je weer terugkomt, voor een hartelijke groet van
    Ria en ook van Teus