De laatste loodjes - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Harmen Duitman - WaarBenJij.nu De laatste loodjes - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Harmen Duitman - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes

Door: Harmen Duitman

Blijf op de hoogte en volg Harmen

25 Juli 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

De laatste week is aangebroken voor mij. Met een raar gevoel in de onderbuik ondergaan we deze week. Ik merk dat ik een plek ga verlaten waar het erg goed is geweest en die ik erg ga missen.

Maar nu eerst nog een week vol drukte van de groepen uit Nederland die er zijn. Ze zijn hard aan de slag gegaan. Schilderen bij de Foster Huisjes en bij andere slecht onderhouden huisjes in de sloppenwijk. Ook wordt er kinderwerk gedaan in de middagen.
Ook hebben we veel lol met hen. Zo kregen we, geinspireerd door de winter het plan om sinterklaas uit te nodigen. Sinterklaas kwam langs bij de Nederlandse groep om hun een hart onder de riem te steken en te bedanken voor het werk. Sinterklaas had dit keer geen cadeautjes, want hij was hier ook op vrijwillige basis...

Verder wordt het eerste Foster Huisje steeds verder afgerond. De gevels krijgen hun definitieve vorm en ze worden ook gepleisterd. Het blijft toch nog steeds leuk om de huisjes zover af te zien. Helaas moet ik het einde gaan zien via foto's of zou er nog een dag komen dat ik ze live mag bewonderen?

Voor nu stap ik de onwerkelijke wereld weer in van afscheid, tranen, dankbaarheid, vliegen, naar Nederland gaan... de laatste loodjes

  • 25 Juli 2007 - 11:32

    De Terlouwtjes:


    Ha die Harmen,
    Heel veel sterkte met afscheid nemen van een plaats die je gevormd heeft voor de rest van je leven. Waarin heel dierbare mensen achterblijven maaaaaar geniet ook nog van die laatste dagen en wie weet wat God nog voor je in petto heeft in de toekomst!!!

    We zien ernaar uit om je in Nederland te ontmoeten en "live"bij te praten.

    Groetjes van ons 6jes

  • 25 Juli 2007 - 11:33

    Petra:

    ps. je talenten blijven mij verbazen!!

  • 25 Juli 2007 - 12:39

    Trudy:

    Hoi Harmen, nog even een bericht van mij. Tjonge, wat zullen we je gaan missen. Je bent een geweldige kerel! Geniet, ondanks het rare gevoel toch van je laatste week en wie weet.......
    Leg het maar in de handen van je Hemelse Vader! Wij zijn trots op je, en we denken dat het een geweldige ervaring voor je geweest is hier in Jeffreys Bay.
    Bij ons en onze kids heb je een speciaal plekje.

  • 25 Juli 2007 - 18:58

    Geralda:

    he harmen,

    ondanks dat k je vanmorgen nog heb gesproken kan ik het niet laten nog even een laatste berichtje op je site te zetten, zeker na een sms van petra vanmiddag dat ze opnieuw de eerste was op je site en ze zich afvroeg waar ik bleef... Geniet nog even voor 200% maak er nog mooie dagen van met mooie herinneringen en we gaan je snel zien!!!

    hug geralda

  • 25 Juli 2007 - 19:37

    Dineke:

    Zo zo een hippe sinterklaas met zonnebril....maar het staat je goed...komende sinterklaas bij mij op school ook komen? ;)

    Hey Harmen alle gekheid op een stokje; je laatste week, dat is ook niet niets gezien wat je voor de mensen daar allemaal betekent hebt en nog steeds betekent! Maar... weet dat God het under control heeft en dat je óók in Nederland straks weer je licht mag schijnen en je een waardevolle, unieke persoonlijkheid bent voor je omgeving!

    Ik zou zeggen doe Sebas en Carolien en alle anderen daar de groeten van me! Wens ze succes met het klussen!

    En jij een big hug uit Zeist! We zien elkaar gauw!!!!!!!!

    Ps. Ga nog lekker een keer surfen!

  • 25 Juli 2007 - 20:19

    Bas:

    Harmen,in Juli Sinterklaas spelen met onze kleinkinderen,hoe nu in december.
    Bedankt van je berichtjes en foto's in de afgelopen periode,Veel sterkte toegewenst,goede reis,en neem alle bagage
    mee voor je verdere leven.Misschien tot ziens.

    Hartelijke groet van Ria en Bas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2008

www.harmengeralda.nl

08 September 2007

Nieuwe plannen

06 Augustus 2007

Bij die Huis

27 Juli 2007

Afscheid en vluchten

25 Juli 2007

De laatste loodjes
Harmen

Actief sinds 10 Nov. 2006
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 25345

Voorgaande reizen:

05 Maart 2007 - 06 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: