Beton - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Harmen Duitman - WaarBenJij.nu Beton - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Harmen Duitman - WaarBenJij.nu

Beton

Door: Harmen Duitman

Blijf op de hoogte en volg Harmen

08 Juni 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Weer een week voorbij en weer veel gedaan. Deze week zijn we met een grote klus begonnen bij het Worship Centre. Er is een groot hek met een rijdende poort. De fundering en de rails van de poort was helemaal kapot gegaan en dat wilden we verbeteren. Dus eerst hebben we de hele oude fundering eruit gehakt en zijn we een nieuwe fundering gaan maken. Dit keer met iets beter beton en een andere vorm. Dus zelf uitvogelen hoe we een bekisting maken en storten maar... Het resultaat moet nog blijken maar het ziet er al beter uit.

De tweede ontmoeting met beton deze week is bij het storten van de vloer van de foster huisjes. Vandaag is de eerste vloer gestort. Dit ging tegen alle hollandse princiepes in, maar we laten dit ook maar over aan de aannemer.

Inmiddels intergreer ik ook langzaam met de surfdude's van Jeffrey's Bay. Zo hebben we afgelopen week 2 avonden gepokerd. En ik was 1e en 2e geworden. Het was dus erg gezellig ;-)

• 08 Juni 2007 - 21:22

Terlouwtjes:

He Harmen,

Er wordt hard gewerkt daar...blij dat we weg zijn....(geintje). Is Kees al naar huis nu? Enne...nog een vraag....kom jij nog wel terug? Man geniet, leer en ik weet zeker dat je de beste tijd van je leven hebt. Zeker als je achteraf terug zal en kan kijken. Spreken.. Johan.

• 09 Juni 2007 - 12:30

B.vd Giesen.:

Hallo Harmen,

Wij genieten van je berichtjes en foto's,
    gelijkertijd zien we of onze skoonseun (johan)nog zweten.Enne Johan Terlouw kunnen wij samen Harmen niet gezelschap gaan houden,een sponser opzoeken?????

BAS.

• 10 Juni 2007 - 10:26

Lisanne:

Hej Harmen,

Mark heeft gewonnen!!!!!!!!! Ik heb ook nog gestemd. Beter echt super:-) Hij vertelde wat over Jeffrey's Bay en iedereen vond het helemaal geweldig. Hij kreeg de Ronduit Award uitgereikt door Rouvoet. Hij vertelde ook over de huisjes dus dat zijn vast de huisjes waar jij nu mee bezig bent. Nou veel suc6 met alles!!! En ik kijk uit naar je volgende verhaal!

Lisanne

• 10 Juni 2007 - 11:36

Annemieke:

Heej Harmen.
    Zo mooi zeg dat hek. Is wel beter denk ik want de andere hek was wel een beetje drama met open en dicht doen?
    Nou werkse deze week en de groeten daar.
    Doei

• 11 Juni 2007 - 10:07

Tjitske:

Heey Harmen!!
    Cool dat die jongen die Award heeft gewonnen hé?!!
    Echt super... hoe is het verder? De tijd dringt al weer he... we missen je hier.. en zien ernaar uit je weer te zien!
    Liefs,
    Tjits

• 12 Juni 2007 - 21:38

Johan:

Hey surfdude!

Wat een mooie verhalen zeg, de afgelopen tijd. Mooi om (ook in de afgelopen verhalen) te zien dat het project zo vlot vorderd.

Gaaf om te zien dat je echt geniet van het leven daar. Surfen en pokeren, Harmen gaat helemaal los! Vergeet je niet je duikbril op te zetten die we hebben gekocht in denemarken??;) Het zou prachtig zijn als je daar een foto van zou kunnen posten:P

Geniet nog van alle mooie dingen die God je geeft daar aan de andere kant van de wereld!

Groetjes, Johan

• 13 Juni 2007 - 10:15

Harmen:

Aan Terlouw,

Tja ik denk dat ik nog wel terug kom hoor, maar of ik daar dan blijf... dat is de vraag. We kunnen wel een groot vliegtuig af huren om naar J'Bay terug te vliegen met half NL??

• 17 Juni 2007 - 19:51

Schone Zus En Broer:

He kan je pokeren!!!!!!!!!!!!????? Nou dan hebben we in NL iets te doen. We zijn bijna verslaafd. (Verslaving is trouwens niet goed, dat even terzijde).

Liefs,

Cor en GJ