Bouwvergunning en Maria - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Harmen Duitman - WaarBenJij.nu Bouwvergunning en Maria - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Harmen Duitman - WaarBenJij.nu

Bouwvergunning en Maria

Door: Harmen Duitman

Blijf op de hoogte en volg Harmen

16 Juni 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Elke maandag ochtend openen we de week met gebed. Normaal doen we dit in het Worship Centre, maar deze maandag ging het anders. We gingen de week openen op het bouwterrein van de Foster Huisjes. Hier konden we dan ook speciaal bidden voor de huisjes en om bescherming van het terrein. Erg bijzonder was dit om het op deze manier te doen. Als je nagaat dat er straks kinderen komen te wonen die juist een veilige plaats nodig hebben, is het nu van belang om daar voor te bidden en te zorgen dat de tegenstander geen kans krijgt om daar tussen te komen. Na het gebed zijn we het hele terrein rondgelopen en hebben we de hoeken gezalfd als teken van Gods bescherming en tijdens het lopen baden we verder.

Deze week hebben we ook eindelijk de bouwvergunning gekregen en mogen we officieel verder met de bouw. Dit is een groot geschenk en hier hebben we lang op gewacht. De bouwers hebben er ook zin in en zijn enthousiast gestart met het metselen van de muren. En dat gaat dan meteen erg snel.

Tussen alle bouwverhalen door is er ook nog het verhaal van Maria wat ik jullie niet wil besparen, want iedereen moet horen wat God allemaal doet. Deze vrouw was vorige week bij het Care Centre gekomen en was in de laatste staat van AIDS. OP haar hele lichaam zaten diepe wonden en ze was erg zwak. Daar is met haar gebeden en later ook nog met andere mensen. Afgelopen week hoorden we en zagen we dat ze genezen is en weer fit rond loopt. Haar wonden zijn weg en ze kan gewoon weer lopen. God heeft haar genezen en alle eer aan Hem!

• 16 Juni 2007 - 11:52

Terlouwtjes:

Wij minstens een uur wachten...maar nog geen reactie. Dan wij maar weer. Gaaf Harmen om te zien en te horen met welke bagage jij zometeen naar huis gaat....enne misschien wel weer terug gaat...toch??? Van Maria hadden we gehoord van Trudy..super man. God is groot en een God van kracht. Nog steeds. Toch komt de vraag weer boven...waarom dan daar? Geef eens antwoord Harmen....is een vraag die wij veel kregen en jij ook veel gaat krijgen. Hoe is het nu zonder Kees? Nou horen wel weer. Groetjes van de Terlouwtjes.

• 16 Juni 2007 - 17:52

Geralda:

he harmen,

echt zo bijzonder hoe de huisjes helemaal vanaf het begin ingezegend worden. gaaf om te horen!! ik wacht op de foto's ;-)

hug

• 17 Juni 2007 - 09:38

Annemieke:

Heej Harmen,
    Gaaf he dat van Maria. Ik had het ook al gehoord van Trudy, maar het is goed om vaak zulke verhalen te horen en zo te getuigen van Gods grootheid.
    Ik ben wel erg benieuwd naar die fosterhuisjes.
    Nou doei en tot over twee weken.
    Groetjes Annemieke

• 17 Juni 2007 - 13:48

Jozua:

Hey Harmen,
    Fantastisch om zo te horen,
    God is groot!
    Veel zegen toegewenst,
    Groeten
    Jozua

• 17 Juni 2007 - 19:49

Spangen(d):

HE Brother!!!

Hoe gaat het?? We hebben je gemist vorige week. Dienst was super!!! Heel gaaf om je broer zo te zien. Nou, kom maar snel weer terug, dan vertellen we het je. Nee, blijf nog maar even. Want daar maak je Gods grote daden ook mee!! Zulke verhalen zijn erg bemoedigend. Hoop dat we je snel nog spreken. Pa en ma gaan morgen op vakantie en ik ga volgende week met MJ. Naar Dolomieten. Lekker met zn tweeen wandelen. Heb je al foto's van Peter? We hebben er maar drie. Maar als je wilt kunnen we ze sturen. Film is gemaakt. Die ontvang je nog wel...
    He, doe je best. Ga met God.

Je schoonste zus en broer.

• 18 Juni 2007 - 07:07

Irma:

Heey Harm,

Super gaaf wat je allemaal meemaakt daar. Jij ziet weer een hele andere kant van Zuid-Afrika dan ik! Echt heel mooi!
    Nog 2 weken en dan zit mijn avontuur er hier weer op! Jij hebt gelukkig nog even te gaan. Geniet ervan!

God's Bless

Irma

• 18 Juni 2007 - 15:18

Lisanne:

Zo dat is idd heel bijzonder om mee te maken. Het zal je geloof sterken.
    Vele suc6 nog deze laatste paar weken!!!

Groetjes Lisanne

• 19 Juni 2007 - 08:32

Dineke:

Hey Harmen,
    Wat een verhalen,gebeurtenissen,getuigenissen weer.........en het houdt maar niet op hé!
    Echt super!

Ik ben zelf dit weekend met mensen van de Rank (25+ers) naar Texel geweest! Was fantastisch, schitterend mooie natuur en vooral een hele gezellige groep!

Groeten uit Zeist en veel succes en Zegen de komende tijd!

Dineke

• 22 Juni 2007 - 13:26

Ewout:

hallo haremen
    hoe gaat ie met mijn gaat het goed.
    en ga je nog surfen.

• 22 Juni 2007 - 16:39

Ronald:

Ey Harmen!

Ik had helaas (te) veel bij te lezen op je log, maar ik geloof dat ik inmiddels weer (bijna) helemaal bij en op de hoogte ben. Het is en blijft bijzonder om te lezen wat je daar allemaal meemaakt, echt heel mooi.
    Geniet er van!

Groet,

Ronald

• 28 Juni 2007 - 09:15

Xanthus:

Hey Harmen

Hier een bericht van huize Xanthus,
    Wat een gaaf verhaal
    God is echt groot!

Lieve groeten van ons allemaal!!
    Anna, Chris, Jelmer, Martin en Ilse