Ze zijn begonnen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Harmen Duitman - WaarBenJij.nu Ze zijn begonnen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Harmen Duitman - WaarBenJij.nu

Ze zijn begonnen

Door: Harmen

Blijf op de hoogte en volg Harmen

13 April 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Afgelopen weekend was het Pasen. Jezus leeft, want Hij is echt opgestaan. Wat een heerlijk feest is dit. Als ik in Holland geweest was, had ik waarschijnlijk de zaterdag onwijs hard moeten werken in de Albert Heijn en zou de zondag en maandag in teken van familie bezoek hebben gestaan. Maarja zoals jullie weten is er hier geen Albert Heijn en familie is ook nog niet langs geweest. Ik had wel van Goede Vrijdag tot en met 2e Paasdag een lang weekend vrij. Goede Vrijdag gingen we ‘s ochtends naar de kerk voor een gebedsmoment en Zondag ochtend was de Paasviering in de kerk. Dit keer heel anders dan ze gewend waren. Er was veel worship en muziek en er werd avondmaal gevierd. Daartussen door werk er door middel van drama en dans het opstandingsverhaal verteld. Op een bijzondere manier kregen we dus te horen hoe diep de liefde van God ging. Natuurlijk kon de dienst niet worden afgesloten met een soort van feestje en zongen we: He is Mighty to Save (Hillsongs).
De rest van het paasweekend waren we gewoon in J-Bay. Daar heb ik wat uitgerust, maar ook lekker gesurfd. Ondertussen hebben Cees en ik ons eigen (2de hands) board gekocht en kunnen we nu lekker (golf)surfen (zonder scherm) wanneer we willen. Tenminste alleen in onze vrije tijd, want er wordt ook nog hard gewerkt.

Over de Foster Houses heb ik deze keer weer heel mooi en bijzonder nieuws. Afgelopen dinsdag is de aannemer begonnen met de fundering. Ik hoorde dit maandag op het strand en of we even de tekeningen mee wilden nemen dinsdag. Hier waren we helemaal nog niet op voorbereid en ik snap het nog steeds niet echt ;-) maar gelukkig hadden we de plattegrond wel zover af dat de fundering wel uitgezet kon worden. Dit doen ze dus zonder ingewikkelde funderings- en wapeningstekeningen. Hier beginnen ze gewoon en gooien ze wat staal in het beton en dan komt het wel goed. Dat is dus Afrikaans zeggen ze. Dinsdag ochtend was ik er wel bij om te kijken of de huisjes niet bij de buren in de tuin kwamen, maar ze deden het prima. Het enige foutje dat was gemaakt, was mijn schuld. Ach het ging om een halve meter, dus waar hebben we het dan over… Dus we zijn gestart met bouwen en dat in plaats van Juni!

Met mij zelf gaat het ook goed. Soms is het nog best vermoeiend en zit het programma best vol. Hier ben ik ook wel blij mee, want dat betekent ook dat het nog steeds gezellig is. Er zijn steeds meer dingen die ik kan aanpakken op het project en ik zit zeker op mijn plek. Ik groet jullie en geniet van het lekkere weer daar in Nederland, want dat doe ik ook al vijf weken!

  • 13 April 2007 - 15:00

    Petra Terlouw:

    Ha die Harm
    Gaaf om te lezen dat God heel verrassende dingen doet die wij niet helemaal begrijpen. Mooi dat er al met de fundering is begonnen.
    Geniet van alles wat God nog voor je in petto heeft en we lezen het wel weer.

    Groetjes van ons 6jes

  • 13 April 2007 - 15:03

    Lisanne:

    Heej Harmen,

    Leuk om te lezen. Ik vond het leuk je ff te spreken via msn ik ben weer op de hoogte ;-) wij genieten zeker van het lekkere weer, suc6 met de bouw! gaaf trouwens dat dat nu al zo snel begonnen is en dat in afrika ;-) hahah.... tot horens maar weer!!!

    **Lisanne**

  • 13 April 2007 - 19:46

    Dineke:

    Ja inderdaad, er mag even gezegd worden dat wij OOK lekker weer hebben in Nederland! Terrasje, ijsje, in onze mooie tuin kletsen, ik heb echt niets te klagen op het moment geloof ik!
    En het is nog eens weekend ook! ;)

    Hey maar gefeliciteerd met de start van de bouw van de huisjes!
    Tja ze kunnen ook niet anders.......zo'n fantastisch genie als Harmen Duitman, dan is het gewoon in 1 keer goed!
    Goed geoefend met m'n bouwpakket in Nederland is mijn reactie hier natuurlijk op! hihi

    Hey groeten vanuit Zeist en ik wacht alle zonnige verhalen van je wel weer af...

    Dien

  • 17 April 2007 - 11:31

    Judith:

    Ha Harmen,
    ook meteen maar even op jouw log gekeken. Leuk! Ik ben weer veilig in Stellenbosch. 't Was leuk om je te ontmoeten en het was een gezellig weekend! Foto's om m'n log. Succes met de huisjes!! Gods zegen!

  • 17 April 2007 - 14:27

    Marieke H.:

    Heeee Harmen! Wow.. het klinkt heerlijk daar. Aan het lekkere weer hier is weer voorlopig een einde gekomen. Heb je al dolfijntjes zien springen vanuit je raam?

  • 18 April 2007 - 12:19

    Sara Den Hartog:

    Hoi Harmen,
    Op m'n vrije middag maar weer eens naar je verhalen en foto's gekeken. Leuk om het zo bij te houden.Fijn dat de bouw begonnen is zeg!Van vorst hebben jullie daar in ieder geval geen last, dus de bouw kan ongestoord verder gaan.Hier is het mooie weer voorbij,dus kunnen we weer hard aan de slag.Druk met de voorbereidingen voor de bruiloft en ook op school is het druk. In mei is de school klaar en er is dan een reunie en een heel feest programma. Dus genoeg te organiseren.
    Tot horens maar weer!
    Groetjes,
    Sara ( en de rest)

  • 22 April 2007 - 18:32

    Christine Moolenaar:

    wouw wat een golven en daar surf jij op wat een moed.Hoeveel lokale mensen bouwen er?Wat fijn dat het sneller gaat dan gedacht.Komt in zulk soort landen meestal niet voor.

    groetjes/christine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2008

www.harmengeralda.nl

08 September 2007

Nieuwe plannen

06 Augustus 2007

Bij die Huis

27 Juli 2007

Afscheid en vluchten

25 Juli 2007

De laatste loodjes
Harmen

Actief sinds 10 Nov. 2006
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 25348

Voorgaande reizen:

05 Maart 2007 - 06 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: