Winter nu ook in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Harmen Duitman - WaarBenJij.nu Winter nu ook in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Harmen Duitman - WaarBenJij.nu

Winter nu ook in Zuid-Afrika

Door: Harmen

Blijf op de hoogte en volg Harmen

26 Mei 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Deze week hebben we met dikke truien gelopen en veel binnen geweest ivm de regen. De Winter komt nu dan ook in Zuid-Afrika. Alleen het is nog nooit zo koud geweest hier in de omgeving, tja dat heb ik weer: Zitten jullie in Nederland lekker in de zon, moeten wij hier kou leiden. Maarja eigenlijk heb ik niets te klagen, want vandaag schijnt de zon alweer en loop weer in een T-shirt en niet te vergeten welke ellende ik van de week weer gezien heb.

Door de regen waren er maar een handjevol kinderen op de school, het leven ligt hier dan een beetje plat. De ouders houden de kinderen thuis en dat is ook niet heel vreemd. Veel kinderen uit de wijk moeten drie kwartier lopen naar school. Daarnaast hoor je de verhalen van de wateroverlast in de hutjes en huizen. Van boven en onder komt het water binnen. Deze week hebben dan waar mogelijk wat mensen bijgestaan met reperaties en bescherming tegen de regen. Verder hebben we ook op woensdag middag soep uitgedeeld in de sloppenwijk. Veel kinderen en ouderen kwamen daarop af. Een van de kleine dingen die je dan kan doen...

  • 26 Mei 2007 - 15:57

    Jenny:

    Ha hallo Harmen!

    Goed bezig over there! Alweer drie maanden, goodness. Mijn tijd in Afrika zit er alweer op en ben sinds vanmorgen in Nederland, beetje acclimatiseren. 't Ruikt hier bijvoorbeeld zo anders :)
    Tja, regen in Afrika en vanalles stagneert... weet er alles van! Hier is het nu ook niet het meest briljante weer hoor, troost je!

    Goede alles, Jenny!

  • 27 Mei 2007 - 20:25

    Klaaske:

    Ha die Harmen,

    ik vind het leuk om te lezen waar je zo nu allemaal mee bezig bent. En...dat is heel wat, waar je mee bezig bent. Wat gaan die maanden snel he?! Ik wens je nog veel sterkte en succes toe met je werkzaamheden en alle indrukken die je krijgt te verwerken. Je enthousiasme rondom het werken met de kids en de bouw is wel uit je verhalen op te maken.

    Good luck nog! Groetjes uit het WEER natte Nederland! Klaaske.

  • 28 Mei 2007 - 16:53

    Annemieke:

    Hoi Harmen, Erg he die regen en die kou voor de mensen in de sloppenwijk. Super man van dat uitdelen van de soep. Gaat alles goed verder? Nou ik kom net van het opwekkingsweekend. Ik neem de nieuweste cd wel mee.
    Succes deze week.
    Doei Annemieke

    ps Terlouwtjes jullie zijn niet de eerste die reageren hoe kan dat? Zeker druk met opwekking?

  • 29 Mei 2007 - 09:03

    Martine Bril:

    Een ander klimaat aan de andere kant van de wereld, leuk om mee te maken. Ik ben inmiddels back from the States, en beland in het saaie nog steeds hetzelfde Nederland.
    Geniet van je tijd daar want je gaat het missen!
    Liefs, Martine

  • 29 Mei 2007 - 19:43

    De Terlouwtjes:

    Ha die Harmen in een winters JB

    Mooi om weer te lezen dat je met iets gewoons heel veel mensen blij maakt!!

    En sorry, i.v.m. Opwekking niet als eerste een reactie maar wel een heel goed weekend gehad.
    Jammergenoeg hebben we je broer niet kunnen opsporen maar we zullen hem echt wel een keer zien toch??

    Nog bedankt voor je nieuwsbrief, fijn om weer op de hoogte te zijn vanalles daar.

    Werkse maar weer en doe de groetjes aan iedereen daar en aan Nathan de groetjes van Joachim.

    De Terlouwtjes

  • 31 Mei 2007 - 09:54

    Hester:

    Ha Harmen!
    Heftig joh, die regen.. Ik weet nog dat we de ondergelopen klaslokaaltjes moesten dweilen! En dat we in sommige straatjes met de auto niet eens meer konden rijden. Wel gaaf dat jullie soep hebben uitgedeeld! Ik denk dat de mensen daar (lett. en fig.) warm van werden!

    Gisteren ben ik gaan luisteren naar een concert van het USKO (Requiem van Verdi). Uiteraard ook Theo weer tegengekomen. Het blijft een droogkl**t hoor ;)

    Succes en plezier nog daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2008

www.harmengeralda.nl

08 September 2007

Nieuwe plannen

06 Augustus 2007

Bij die Huis

27 Juli 2007

Afscheid en vluchten

25 Juli 2007

De laatste loodjes
Harmen

Actief sinds 10 Nov. 2006
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 25353

Voorgaande reizen:

05 Maart 2007 - 06 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: