Music Therapy - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Harmen Duitman - WaarBenJij.nu Music Therapy - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Harmen Duitman - WaarBenJij.nu

Music Therapy

Door: Harmen

Blijf op de hoogte en volg Harmen

12 Mei 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Het is weer korte broeken weer, de golven zijn nog nooit zo hoog geweest, tja het leven in Jeffrey's Bay lijkt zo gek nog niet. Maar in deze week ben ik ook getuige geweest van een brand in de sloppenwijk. Dit is na Aids een van de grootste doodsoorzaken in de sloppenwijken van Afrika. Vlakbij ons gebouw kwam de rook boven de huisjes uit dit kwam van een stukje grond waar een stenen huisje en een aantal krotjes stonden. Alles is uiteindelijk uitgebrand en dat alles door een ongeluk tijdens het koken. Gelukkig is niemand gewond geraakt, maar deze mensen hadden al bijna niets en nu is alles weg....

Vanaf deze week wil ik jullie ook een aantal keer wat vertellen over de activiteiten in het worship centre waar ik ook werk. Naast het kantoor waar ik werk zit de muziek therapie ruimte, hier wordt aan kinderen therapie gegeven. Hiermee proberen ze de kinderen zichzelf te laten uiten en gewoon even te laten genieten. Hier een aantal foto's van een klasje die met z'n allen tegelijk een muziekles krijgen.

• 12 Mei 2007 - 11:55

Hester:

Wow wat gaaf!!
    Echt super leuke foto's.

Dat van die brand klinkt wel ernstig...En dan te bedenken dat wij al bijna 'bang' werden van de bermbranden naast ons huis! Wij hebben ook echt niets te klagen he, als je dit zo hoort...

Succes weer!
    x

• 12 Mei 2007 - 12:20

Geralda:

he harmen,

heftig hoor nu hebben die mensen helemaal niets meer....hoe lossen ze dat nu op gaan ze bij familie in ofzo of staan ze nu letterlijk op straat?

verder blijft het genieten van je site Ik was net begonnen met de afrika-foto's in te plakken dus als je terugkom moet je ze maar komen bezichtigen....

hug geral

• 12 Mei 2007 - 15:46

De Terlouwtjes:

Wel heel confronterend denk ik als je zo'n brand hebt meegemaakt en weer terug fiets naar je eigen onderkomen waar alles heel en goed is.

Weer leuk om de foto's te bekijken en mee te genieten van alles wat je beleeft.

Fijne week weer en tot het volgende bericht.

Groetjes van de Terlouwtjes

• 12 Mei 2007 - 17:46

Jannine:

Hoi Harmen,

Bijzonder om al je verhalen te lezen.
    Geniet van de tijd dat je er bent, want voor je het weet ben je weer terug op nederlandse bodem.

God zegen.

Groetjes
    Jannine vB

• 13 Mei 2007 - 11:08

Lisanne:

Heej Harmen,

Wat leuk dat ze daar zo'n ruimte hebben. Ik ga namelijk volgend jaar die opleiding doen. Dus als het jou goed bevalt ga ik mss wel mijn stage daar lopen :-) wie weet...
    Suc6 verder en tot horens

Groetjes Lisanne

• 14 Mei 2007 - 19:46

Fam. V. Wagtendonk:

Beste Harmen,
    We volgen je met regelmaat en genieten van de mooie foto's. Daarom nu maar weer een keer reageren. Fijn dat het goed met je gaat. We merken dat er ook daar steeds wel iets aan de hand is. We wensen je verder nog een goede tijd toe vertrouwend op de zegen van onze God.
    Hartelijke groeten van Gertie en Jan van Wagtendonk

• 15 Mei 2007 - 22:20

Johan:

Hey Harmen!!

Wat een verhaal weer zeg. Wel erg byzonder dat je echt alle kanten van het leven in een sloppenwijk meemaakt. Maar gelukkig is er ook tijd voor plezier, en als ik je zo zie op de foto heb je zeker wel plezier, dat is natuurlijk erg belangrijk!

Trouwens, ik zag dat je een stukje schreef over muziektherapie. Als je terug bent in Nederland, kan je dan een mooi deuntje voor ons toeteren??;);)

Groet'n uut ass'n!!

Johan

• 19 Mei 2007 - 12:56

Ilse En De Rest :

van Xanthus :)

Hey wat gaaf die muziek therapie, echt een goede manier!
    krijg accuut kriebels om te komen helpen :)

Leuk trouwens met de telefoon met bellen, was goed om je 'live' te horen met 2 seconden achterstand vond martin! ;)

Nou heel veel succes daar!!!!

groetjes Ilse
    en de rest ;)